Veel gestelde vragen

Bestelproces


Hoe moet ik inloggen met een account?
Om te kunnen bestellen heb je een account nodig. Je klikt op 'login', rechtsboven op de homepage.
Als je nog geen account hebt; zul je deze eerst aan moeten maken.

Eenmaal ingelogd heb je inzage in je bestelhistorie en kun je de status zien van bestellingen die nog in behandeling zijn. Je verzend- en factuuradres zijn op voorhand ingevuld. Per order kan eventueel een afwijkend verzendadres worden ingegeven. Op elk moment kunnen de persoonlijke klantgegevens in je account worden aangepast.

Ik heb een Kortingcode gekregen, hoe werkt dat?
De code is in de aangegeven periode bruikbaar bij elke online bestelling. Je kiest je product en vervolgens op bestellen. In de tweede stap van het bestelproces voer je de code in bij het veld ‘Kortingscode’. De speciale actiekorting zal worden verrekend op de factuur die via email verzonden wordt.

Kan ik een proef ontvangen?
Je kunt geen losse proefprints opvragen of bestellen; als je twijfelt over je ontwerp of het resultaat van het printwerk zou je een minimale oplage kunnen bestellen; je kunt vanaf 1 stuks bestellen, deze zul je wel moeten afrekenen; maar zo kun je kosten voor een test- of proefprint beperkt houden

Meerdere opdrachten in één keer bestellen. Kan dat?
Als je meerdere opdrachten/bestanden hebt met dezelfde specificaties (papiersoort, enkelzijdig/dubbelzijdig, full colour/zwart wit) en geen nabewerking, dan kan dat!
Tel het totaal aantal pagina’s bij elkaar op en geef het als één order in. Voeg de bestanden toe. Let op: Vermeld wel in het opmerkingenveld dat het om meerdere opdrachten gaat. Gaat het om een ander type product/andere specificaties, voer je de bestellingen één voor één in. Je ontvangt dan meedere bevestigingen en facturen. De opdrachten worden samen verzonden, de verzendkosten worden maar 1 keer berekend.

Hoe/wanneer moet ik mijn bestanden aanleveren?
We verwerken alleen PDF-bestanden.
Doorloop de stappen in het bestelproces, in stap 2 kun je je bestanden bijsluiten.
Is je betand groter dan 200Mb? Dan kun je het beste gebruik maken van de (gratis) website WeTransfer.com. Op deze website kun je eenvoudig bestanden doorsturen tot 2GB. Gebruik voor 'ontvanger' het mailadres: info@printshit.nl
Voeg bij het ingeven van de order via de Printshit website een simpel .txt of .doc bestand toe met daarin de naam van het bestand dat je gaat versturen via WeTransfer. Zo weten wij welk(e) bestanden bij welke order horen.
 

Ik heb al eens eerder besteld en ben mijn wachtwoord vergeten; wat moet ik doen?
Vraag voor je gaat bestellen, je wachtwoord opnieuw aan en log dan in.
Plaats vervolgens je bestelling. (het wachtwoord wordt naar je e-mail adres verstuurd)

Wat is de status van mijn order?
Na het inloggen kun je in het menu kiezen voor "Order overzicht". In het order overzicht kun je precies zien waar de opdracht zich bevindt, de specificaties opvragen en de bestanden downloaden.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Binnen 1, maximaal 2 werkdagen maken wij je bestelling voor je in orde. Daarna dragen wij het pakket over aan DPD Pakketservice. Je ontvangt een email van DPD met een Track & Tracenummer zodra je bestelling aan hen is overgedragen.
 


Bestanden/producten


Mijn document bevat afbeeldingen in kleur. Waar moet ik rekening mee houden?
De kwaliteit van de afdruk van kleurenbeelden is grotendeels afhankelijk van de kwaliteit van het aangeleverde origineel. Controleer altijd goed de resolutie van uw afbeeldingen. Gebruik altijd minimaal 225 dpi op ware grootte, wij adviseren 300 dpi. Een te lage resolutie leidt tot slechte afdruk kwaliteit. Een te hoge resolutie kan het bestand zodanig groot maken dat het doorzenden en het verwerken van het bestand veel tijd kost.

PDF-instellingen
Voor een goede kwaliteit van de afbeelding is het verstandig om de afbeeldingen niet verder te comprimeren dan 225 dpi.
Let op!: Als u uw PDF rechtstreeks opslaat vanuit een grafisch programma, gebruik PDF/ X-standaard (PDF/X3 of PDF/X1a). Kies voor 'compatibility 1.3' bij het opslaan van uw bestanden. Probeer lagen en transparatie zoveel mogelijk te voorkomen, dit kan voor problemen zorgen bij het afdrukken.
Wat is de minimale resolutie?
Voor een goede kwaliteit van de afbeelding is het verstandig om deze niet verder te comprimeren dan 225 dpi.

Hoe voorkom ik witte rand in mijn afdrukken?
Als je wilt dat het document randloos wordt geprint, zorg dan voor een (snij)marge van +3 mm. Maak het document dus aan alle zijden 3 mm groter dan het gewenste eindformaat. Dit wordt ook wel ‘bleed’ genoemd door professionals. Zo krijg je het mooiste resultaat.


Waarom?
We werken met groot formaat papier en snijden jouw document op het door jou gewenste formaat. Bij het snijden van de vellen wordt er zo veel mogelijk op één lijn gesneden maar er kan altijd een kleine afwijking ontstaan. Dan heb je kleine, witte randen op je afdruk, dit geeft geen mooi eindresultaat. In opmaakprogramma's kun je eenvoudig bleed en cropmarks (snijtekens) toevoegen.


Hoe dik wordt de rug van mijn soft-/hardcover boek?
De rugdikte van uw boek is te berekenen aan de hand van een aantal factoren. Wanneer u kiest voor een hardcover, is de rugdikte breder dan wanneer u kiest voor een softcover. Ook wanneer u kiest voor een dikker en zwaarder papiersoort, is de rugdikte breder dan wanneer u kiest voor een dunner en lichter papiersoort. Neem contact op voor specifiek advies over de rugdikte in je ontwerp.

Hoe moet ik mijn bestanden aanleveren?
Bestanden groter dan 200Mb, kun je het beste versturen met de (gratis) website WeTransfer.com.
Op deze website kun je eenvoudig bestanden doorsturen tot 2GB.

Hoe maak ik een PDF bestand van mijn document?
Vanaf Office 2007 is het ook mogelijk om direct op te slaan als pdf. Kijk bij ‘opslaan als’ van het Office document naar de diverse bestands mogelijkheden.
Microsoft Office 2010 heeft standaard de mogelijkheid om bestanden op te slaan/af te drukken als PDF.
Kijk in de Toolbox voor de virtuele printerdrivers, daarmee kun je vanuit elk pakket een PDF creëren. Download en installeer een virtuele printerdriver. Open je document en druk het vervolgens naar de naar de geinstalleerde printerdriver. Een opslaan dialoog venster wordt geopend. Selecteer hier de directory waar het pdf bestand moet worden opgeslagen en geef de naam van het document.


Welk papier moet ik kiezen?
Per product is de optimale papiersoort anders. Printshit heeft een beperkt assortiment van kwaliteitspapieren waar je een keuze uit kunt maken; Glossy MC, Recycled en Colour copy.
Je kiest het papier dat het beste aansluit bij de uistraling van je product.

Waar moet ik rekening mee houden bij bestelling van binnenwerk voor ordners?
Je hebt verschillende ringsgaatsmaten; 4 gaats, 23 gaats. Geef dit aan bij je bestelling bij de meerkeuze-optie onder tapje 'afwerking'. Hou rekening met de maximale inhoud welke in je ringband past. Bij een ringband van 4 cm dik: ± max 240 vel; ringband 5,5 cm dik: max 310 vel vel, ringband 7 cm dik: max 500 vel.

PUR (Polyurethaan) of Hotmelt (EVA); wat is het verschil?
Op het gebied van gebrocheerde binding hebben wij twee methoden: PUR (Polyurethaan) en Hotmelt (EVA). Dit zijn allebei zogenoemde thermoplasten, een technisch woord voor warme lijmen. Ze worden gesmolten, opgebracht en stollen vervolgens weer.


Het verschil zit ‘m in het stollen van PUR en Hotmelt. Waar Hotmelt bij verwarming weer smelt, blijft PUR door zijn lange molecuulstructuur een vaste stof. Hierdoor heeft PUR een grotere hechting op moeilijk te verlijmen oppervlakten. Daarnaast is PUR dunner vloeibaar dan Hotmelt, hierdoor kan door de juiste fraistechniek de lijm beter tussen de vezels van het papier komen. Doordat PUR dunner opgebracht kan worden creëert dat ook een meer flexibele boekrug. Hotmelt krijgt het dan wel weer voor elkaar om na het stollen direct afgebonden te kunnen worden zodat het gereed is voor verdere verwerking en gebruik. PUR lijm heeft 12 tot 24 uur nodig om zijn definitieve sterkte te bereiken.

Zijn PUR lijmverbindingen sterker dan normale lijmverbindingen?
PUR lijmverbindingen hebben een sterkere hechting dan normale lijmverbindingen. Dit komt doordat PUR steeds sterker wordt zodra de lijm reageert met het vocht uit de lucht.
 

Verzending

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Je wordt via e-mailverkeer op de hoogte gehouden van de status van de bestelling. Als je pakket is overgedragen aan (DPD) voor verzending wordt kort daarna per e-mail de Track & Trace code naar je verstuurd.


Het is niet gelukt het pakket aan te nemen. Wat nu?

Is het niet gelukt het pakket aan te nemen? De bestelling zal dan nogmaals worden aangeboden. Indien een tweede keer niemand op het afleveradres aanwezig is laat de transporteur een kaart achter met een bericht van nieuwe afleveringspoging of een telefoonnummer waar je eventueel naar toe kunt bellen.
 

Ik heb een zeer urgente bestelling, kan ik het supersnel ontvangen?
In overleg is er heel veel mogelijk. Neem contact met ons op via info@printshit.nl
Wij maken gebruik van de pakketzendingen van DPD. Het gebruik van koeriersdiensten is ook mogelijk.
 

Hoe wordt mijn printwerk-bestelling verpakt?
Wij zorgen voor een neutrale en discrete verpakking. Handig als je je printwerk direct bij een klant of opdrachtgever wilt laten bezorgen.
 

Bestellen en betalen


Met welke betalingsmethoden kan ik betalen?
Je betaald meteen bij het bestellen voor je order; betalen kan gemakkelijk online via Ideal, creditcard (Maestro, Mastercard, Visa) of Paypal. Je order wordt meteen verwerkt.

 

Nog meer vragen?

Staat jouw vraag niet tussen de veelgestelde vragen? Stuur je vraag naar info@printshit.nl; dan krijg je zo snel mogelijk antwoord op je vraag.